Cukinové špagety s vajcom (bez cestoviny)

Tento receptík som si urobila, keď na mňa niečo liezlo (predstavuj si virózu prosím) a potrebovala som niečo rýchle a teplé.

Navyše, bolo tesne pred obedom a ja som ešte nič poriadne nezjedla, tak som potrebovala aj základnú bielkovinovú dávku :-). V zmysle mojich stravovacích rád, ako zjesť za deň viac bielkovín a menej tuku.

Najlepšie na celom recepte je, že je to 1 sýta dávka, takže som si dala už iba kávičku a bola som nasýtená. A to najlepšie naposledy: Celá porcia má iba 218 kcal ! Sýte jedlo, plné bielkovín. No čo by si človek želal viac?




Suroviny (1 porcia):
120g surovej cukiny
37g smotana (moja použitá má 0% tuku a iba 54 kcal na 100g)
2 priemerné vajíčka
koreniny: soľ, cesnak, petržlenová vňať

ODPORÚČAM >>>  Orion Strúhadlo na zeleninu Duo / 5,99€
 



Postup:
1. Cukinu si pripravíme na dva rôzne varianty. Ja som sa zhodou okolností vytešovala novokúpeným rezancovačom na zeleninu (špirálový krájač Orion Strúhadlo na zeleninu Duo), takže som mala v chladničke nakrájané cuketové "špagety" v miske. Zvyšok cukiny som nakrájala na malé kocky, aby to v recepte vyzeralo, že je použitých viac druhov zeleniny.

2. Panvicu som rozohriala a začala opekať cukinu. Pustí si veľa vlastnej šťavy, takže potom sa všetko varí na šťave.


3. Keď boli už aj kocky mäkké (al dente) pripravila som si vajícka do ktorých som zašľahala kyslú smotanu. Vznikla taká hustá hmota. Vyliala som to na cukinu, osolila a okorenila. Miešala, kým sa vajíčka a smotana nehrčkavely do akejsi "praženice". Ale v panvici sa pekne oddelila šťava.

4. Podávame. Ak to chceme viac na štýl špagiet, tak v hlbokom tanieri so šťavou (nad rámec kalórií možno posypať strúhaným syrom, ja som nemala doma). Alebo ak to chceme podávať viac na štýl praženice, tak šťavu zlejeme preč a podávame v plytkom tanieri.

Ja som to zjedla bez ďalšej prílohy a bolo to dosť sýte, vďaka vajíčkam a  smotane. Ale možno si k tomu naložiť kuskus alebo dať celozrné pečivko.



Poznámky:
Ja som použila v recepte kyslú smotanu s 0% tuku a 54 kalóriami na 100g. Ale ak použijete PILOS kyslú smotanu 14%, recept sa navýši iba o 40 kcal ! TO je ešte prijateľné, nie? Stále je to vynikajúci rýchly recept do 30 minút a menej ako 300 kalórií na sýtu porciu !



Dobrú chuť !
A keď vyskúšate, alebo si urobíte obmenu, dajte vedieť 😊.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára